HRtop100_Vodafone-Ziggo-Thomas-Mulder

Thomas Mulder

Executive Director HR bij VodafoneZiggo

Aanvinken om te stemmen


Thomas Mulder is Executive Director HR bij VodafoneZiggo waar hij sinds januari 2012 (Vodafone) en juli 2018 (VodafoneZiggo) in dienst is. We spraken op 16 november 2020 met hem over de effecten van de coronacrisis voor VodafoneZiggo tot nu toe en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst. Je hoort het in de podcast!

Deze podcast op spotify luisteren? Klik hier voor de hele playlist.

Al op de middelbare school wist Thomas Mulder dat hij het HR-vak in wilde. Tijdens zijn carrière heeft hij zich ontwikkeld tot een echte HR-generalist. Hij omschrijft zichzelf als een leider die altijd opereert op terreinen waar veranderingen, transformatie of reorganisatie is. Thomas´ carrière begon bij Customer Loyalty, waar hij werkte als consultant. Vervolgens werkte hij als interim manager bij ManagementCare. Daarna begon hij als HR Business Partner bij NUON en groeide door tot HR Manager. In 2008 begon hij als HR Director bij Accenture als HR Director. Daarmee was hij verantwoordelijk voor HR in Nederland, België en Luxemburg. In 2012 maakte hij de overstap naar Vodafone en werd daarmee verantwoordelijk voor HR in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. Na de joint venture VodafoneZiggo werd hij in 2016 benoemd tot HR Director. Momenteel is hij Executive HR Director bij VodafoneZiggo en is verantwoordelijk voor HR, Internal Communication en Workplace & Facilities. Thomas heeft een Global Executive MBA behaald aan de Rotterdam School of Management.

VodafoneZiggo

VodafoneZiggo biedt als communicatieprovider haar klanten entertainment, internet, mobiele en vaste telefonie. Het bedrijf is in 2017 ontstaan als fusie tussen de Nederlandse activiteiten van Liberty Global (kabelbedrijf) en Vodafone (telecommunicatiebedrijf). Bij VodafoneZiggo werken ruim 8.000 medewerkers.

Thomas over de coronacrisis

In deze podcast vertelt Thomas ons dat het crisisteam eind januari van 2020 al begonnen was met het maken van plannen. Begin februari werd gecommuniceerd naar de medewerkers. Voordat persconferentie in maart kwam en verteld werd dat kinderen niet meer school mochten, lag er al een plan klaar. Diezelfde avond van de persconferentie werden medewerkers met naar schoolgaande kinderen gemaild. Zij kregen tot 8 dagen extra verlof. Verder is er een programma gecreëerd rondom het psychologisch en fysiek welzijn van mensen en engagement. Thomas vertelt dat binnen VodafoneZiggo het engagement is gestegen en het ziekteverzuim met 20% is gedaald. Verder is er een hulplijn ingesteld voor psychologische support, maar ook financiële support, wanneer het inkomen van een partner wegvalt door de crisis. Thomas vertelt dat jezelf kwetsbaar open stellen en open over dingen praten belangrijk. De coronacrisis is immers iets wat ons allemaal overkomt. Voor het aspect engagement zijn er ook verschillende initiatieven bedacht, onder andere challenges doen met de spelers van Ajax, maar ook de 10.000 stappen challenge. ´Met heel weinig middelen kan je toch veel bereiken.´ Een persoonlijke les voor Thomas was om als persoon te communiceren wat deze crisis met hem doet. Die kwetsbaarheid heeft Thomas voor het eerst echt laten zien en de reacties daarop hebben hem dan ook positief verrast. ´Op die manier zien mensen dat je beslissingen niet vanuit een bubbel neemt, maar met de realisatie wat het voor iedereen betekent.´

HRtop100_BennoSiegert_VGZ

Benno Siegert

Directeur People & Experience/Corporate Affairs bij VGZ

HRtop100_-_Janine_Vos-Rabobank

Janine Vos

CHRO/Member Managing Board bij Rabobank

Menu