HRtop100-Ingeborg_van_Harten-Mollie

Ingeborg van Harten

Head of People and Places bij Mollie



Ingeborg van Harten is Head of People and Places bij Mollie waar zij sinds maart 2019 in dienst is. We spraken op 2 juli 2020 met haar over de effecten van de coronacrisis voor Mollie tot nu toe en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst. Je hoort het in de podcast!

Deze podcast op spotify luisteren? Klik hier voor de hele playlist.

Ingeborg van Harten

Ingeborg is Head of People & Places bij Mollie. Ze heeft gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam, Hogeschool Inholland en London Business School. Haar carrière startte bij Manpowergroup. Ook is ze werkzaam geweest bij ConnectedGroup, AECOM, TomTom en Irdeto. In 2019 begon ze bij Mollie als Head of People & Places. Haar werkterrein omvat alle mensgerelateerde processen, inclusief People Operations, Compensation and Benefits, Employer Branding and Recruitment, Employee Relations, Learning and Development en Diversity and Inclusion (People). Ook leidt ze de facilitaire en interne IT-teams (Places).

Mollie

Mollie ken je misschien van je bankafschrift. Mollie is dan ook een pionier binnen de payment-industrie. Het bedrijf is in 2004 opgericht en een van de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa. Mollie faciliteert bedrijven om gezamenlijk op te schalen en te groeien door gebruik te maken van verschillende betaalmethodes. Het bedrijf heeft bijna 100.000 klanten. Er werkt een internationaal team van circa driehonderd professionals. 

Ingeborg vertelt

Voor Mollie is corona een hele interessante tijd geweest, omdat ze harder zijn gegroeid dan zij ooit hebben durven dromen. Een hele andere soort impact dus. Naast meer betalingen hebben ze meer dan 10.000 klanten erbij gekregen. Maar net als andere bedrijven moest het personeel thuiswerken en soms ook overwerken, omdat de aanstroom van klanten zo hoog was. Maar hoe zorg je dat je medewerkers engaged en aligned blijven met de organisatie? Welke initiatieven zijn daarvoor genomen? Ingeborg vertelt dat de communicatie werd opgeschroefd. Medewerkers ontvingen eerst dagelijks en daarna wekelijks corona-updates. Ook vertelt ze dat ze binnen een half jaar ruim 100 nieuwe mensen hebben ge-onboard. Ook dat is online gegaan. Het remote aannemen van mensen was in het begin spannend, maar door corona is Mollie daarin comfortabel geworden. Remote werken is dan ook een blijvende verandering. Een keerzijde van thuiswerken is dat je veel informatie mist en daardoor het grotere plaatje kan missen. De grootste uitdaging blijft hierin dus de informatie goed houden tussen departments, afdelingen en teams. Een andere bijkomstigheid van thuiswerken is dat de in- en uitcheckmomenten vervagen. Daarvoor heeft Mollie een prachtig initiatief bedacht. Verder deelt Ingeborg haar kijk op thuiswerken en op kantoor en hoe de nieuwe kantoorinrichting van Mollie eruit ziet. Ook deelt ze de grootste bedreiging voor Mollie en HR op dit moment en wat corona vooral heeft aangewakkerd.

HRtop100_podcasts_2019_Britt Ruysch

Britt Ruysch

Hoofd Personeel- en Organisatieontwikkeling bij Gemeente Zaanstad

Menu